01 januari, 2009

Summering 2 av 2008


Här kommer en sammanfattning av året 2008:

  • Årets spinning –att jag faktiskt tog mig samman och gjorde klart det sjalgarnet jag började spinna på Nääs i våras "Silver", det var inte kul på slutet men jag tog mig samman...
  • Årets spinnhändelse – Det var nog ullkammningskursen i höstas som jag berättade om för någon dag sedan. Det var ruskigt trevligt med en perfekt "fröken"; Tack Lena och ni andra! - det kanske också var en fiberhändelse men det blev mer spunnet efteråt!
  • - och spinnträffen i Uppsala för ett år sedan förståss!- efter det har ni blivit så himla duktiga på att spinna allihop!
  • Årets stickhändelse - Ravelry -att jag gick med i det har varit himla kul - men är en riktig tidtjuv!
  • Årets stickning - Navia koftan som blev klar nu i december. Den blev verkligen vad jag ville ha. Tätt följd av Luna moth, sjalen som också blev vad jag ville.
  • Årets (köpta) garn- Onlines Supersocke Fancy color 939, en doldis under året. Mina diagonalrib strumpor som blev klara på nyårsafton är stickade med det garnet; påminner om skogssjöar...
  • Årets garnhändelse - jag städade i lagret på vinden...

  • Årets virkning- ny kategori. Min påse jag virkade klart på Gotland - Virkning var inte så dumt!

Vad önskar jag då för nästa år?
- att jag tog mig lite mer tid för at spinna och inte bara fylla matkällaren med ull...
- att jag inte ska fortsätta att försöka sticka klart saker mitt i natten! Det blir inget bra ut av det; oftast fel som behöver göras om, jag blir trött dagen efter och sur för att det blev fel!
- och att jag får många trevliga stunder tillsammans med mina härliga vänner i Uppmaskan och Svea spinnargille och alla andra förståss!

3 kommentarer:

ylva sa...

Gott Nytt till dig också!

Tina sa...

Ett härligt händelserikt fiberår! Hoppas nästa blir lika lyckat!!

Anonym sa...

Jag ser också fram emot gemytliga spinnträffar, det finns stora förhoppningar om ett riktigt bra spinnår 2009 ;-)
Vi ses om några veckor!!