29 januari, 2009

Flerfärgsstickning...


Under månaga många år var jag helt okapabel att sticka något med bara en färg. Det skulle vara mönster över allting hela tiden!
Nu har jag övat upp mig på att göra stora nästan släta ytor - det är inte lätt för en så otålig person som jag!!
Nu kanske tiden är mogen för ett riktigt flerfärgsprojekt...även om jag inte ska ta mig vatten över huvud på en gång...jag har ju en dröm om att en gång få till den här tröjan , som Asplund gjort så vackert efter originalmönstret (det är hans bild!)
....men jag undrar om jag inte kunde få till nått som påminner om detta fast i mindre skala?
Det får jag fundera på...

4 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Ja, visst är det en underbar tröja. Jag har sparat mönstret (fr VI för ca 30 år sen) och har fortfarande kvar suget efter att sticka den. Om du inte stickat med två färger förut råder jag dig till att pröva med vantar eller en mössa först eller en barntröja. Det skulle ju gå att plocka ut en bit av mönstret till något mindre att träna på. Lycka till!

Åsa i Skuttunge sa...

Hej Maria!
Problemet är att jag under många år BARA stickade flerfärgsstickning- när det började bli uppåt fyra-fem färger att växla emellan på varje varv var det lite bökigt....
men som sagt det kan bli tråkigt i längden. NU börjar dock suget komma tillbaka igen...

Emmy sa...

Den där tröjan är ett av mina absoluta drömprojekt! Men jag är så usel på det där med att sticka med flera färger att det kommer dröja innan jag vågar mig på den. Men fantastiskt snygg är den.

med nål och tråd sa...

Så vacker. Men den skulle jag aldrig våga ge mig på. Men om du gillar utmaningar...så varför inte!