16 februari, 2008

Äntligen är den klar - eller det bidde nått heelt annat!

Ni kanske inte ens minns den barntröja/kofta jag kämpat med sedan tidigt i höstas. Jag hade ett mönster ("den första babykoftan" ur boken "Sparat"- se bilderna nedan) som jag stickat en mindre modell av förrut och som jag trodde skulle bli bra även lite större. Men hur jag än försökte blev jag inte nöjd. Jag tror att jag har börjat om säkert fyra gånger!



Till slut gav jag upp - köpte "nytt" garn Crazy, från Idéna och började på en Rutkofta, ifrån samma bok.



Det flöt på och blev jättebra! Eftersom det är självrandande sockgarn blev den ju lite "crazy", men en alldeles utmärkt vardagströja. Man kan nog tappa en hel gröttallrik på den utan att det märks!!


Det som varit bra är att jag faktiskt insåg hur trevlig boken var - och lyckades få tag i den!
- så på fredag ska lilla Moa, snart 1 år, få sin tröja+ ett par matchande spiralstickade strumpor...

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Jodå, jag sprider spinnandet så gott jag kan. Visst blev mitt andra försök ganska OK, eller vad säger du?
Jättefin kofta! Jag har nog den där boken nånstans... ska gå och leta upp den.