16 november, 2008

Halsduk av sten



Fåret Shaun är här mannekäng till mitt senaste avslutade projekt;
- en halsduk till min svåger som fyller 50. Han vill inte ha nån present men jag hade redan hunnit sticka den här åt honom så han får den ändå!
Det är av mitt fyndgarn från Myrorna(Rowans summer tweed), som har blivit den här halsduken; rutstickad 30 m - en kantm(*4 räta 4 aviga i fyra varv och så tvärtom, 4 aviga 4 räta i fyra varv*) sluta med en kantm. Det blir lite mur/stenlikt och det var liksom meningen då han är en klättrande man.
Här ser ni det lite närmare:



Garnet var ganska motsträvigt måste jag säga men på stickor 4 var det hanterbart. Resultatet blev trevligt ostickigt och tungt. Jag tror han uppskattar det.

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Ser varm och go ut.
Må så gott.
Eva.

ylva sa...

Tack för tipset om bilderna ska prova det nästa gång.Din halsduk kommer säkert att uppskattas! Shaun ser ju klart nöjd han med:-)

Lise-Lotte sa...

En rutstickad halsduk. Vad fin! Tror jag kommer att låna (stjäla?) den ideén.