15 november, 2008

Kort utflykt till Stockholm

Vi har haft vår årlig väninneträff i Stockholm i helgen. Vi har bestämt att träffas varje år i november - och det har vi hållit på med i 5-6 år nu. Alltid lika trevligt!
I år lyckades jag även klämma in ett kort besök hos Maris garn - tillsammans med min vänninas förundrade make...("Vilken bra idé att sitta där och sticka!!") - och införskaffade några nya "superstickor" - en bunt 2.5:or. Dom var verkligen bra!

och ett besök på Galleri Svea (titta under aktuellt) på Köpmannagatan i Gamla stan, där en vän (Lena Hildeman) ställer ut stora acrylmålningar - har ni vägarna förbi i veckan kan ni väl titta in på Galleriet. Lena är en inbiten stickerska också så hälsa från mig!

I övrigt så har jag spunnit klart mitt finnulls garn till en vacker kedjetvinnad härva. Vi får hoppas att det räcker till ett par vantar.

1 kommentar:

Marias garnhändelser sa...

Åh, Åsa, det var så rart att få träffas även om det bev kort. Kul, men inte förvånande,att du gillade stickorna.
Stor kram!