02 februari, 2008

Grönsjalen är färdig!

Jag har gett mig den på att avsluta mina sedan länge påbörjade projekt - även om ni aldrig har sett röken av dom här på bloggen....
Här kan jag nu presentera Grönsjalen! - den är egentligen en följd av att jag fick garn över när jag stickade en sjal till min mor förra hösten. Det var en härva (oändligt lång!!) med grönt entrådigt ullgarn från Estland och Marias garn - kombinerat med en silketråd, från samma ställe....
Sjalen till min mamma var en sorts kombinationsmönster ur Folk shawls. Sjalen till mig själv blev en rätstickad variant som mitt i övergick från grön med grön silketråd - till grön med blå-lila silketråd. (Jag rådfrågade mina vänner i Uppmaskan och dom stödde mig i att det nog var en snygg kombination..) men med en bård från Stickas! hemsida.
Här kommer nu en bildkavalkad:
Först mammas -



Sen ny-sjalen i "byltesversion;




Sen outspänd i snödriva - ja vi bor låååååångt norrut..... här syns det att den är grön, det syns mycket sämre på nästa bild.



sen utspänd i fågelperspektiv på de eminenta hoppa-hage-plattorna och med en stålvajer (som min man letade reda på i garaget- den syns knappt på bilden...) som en alldeles utmärkt håll-ut-spetsen-i-kanten pryl.
Så i morgon kanske jag kan använda den!

5 kommentarer:

Erika sa...

Så otroligt stiligt! KRAM! (jag är i Uppsala på tisdag..!)

Knit-Marie sa...

Lycko 'mamma'! Helt fantastiskt vackra sjalar!

Åsa sa...

Jättefina, fantastisk grönfärg. Härligt att det kom snö, äntligen!

Britt-Marie sa...

Så läckra sjalar. Vilka härliga färger, är själv lite grön av mig så .....

A är en bra bokstav.

Kram

Kiki sa...

Oh! Jättesnygga båda två!