11 februari, 2008

B

Bredband - efter nästan en vecka utan uppkoppling, tack vare (?) ett försök att öka hastigheten. (ni kan ju bara föreställa er hur det har varit med två tonårssöner i familjen, huu!) Lyckades Glocalnet skicka fel användarnamn... Efter långa samtal mellan supportern (som nu var ett under av välvilja) och min man med pannan i djupa veck, lyckades de få kontakt mellan nätet och vårt modem igen!! Hurra!!! Även om jag förundrat tittar upp på vår tunna telefontråd som går från skorstenen och tvärs igenom trädgården - hur tusan kan det gå så mycket information genom den lilla tråden!?



Egentligen hade jag tänkt skriva om bambu - rasslande bambu i vinden i japanska trädgårdar, vackra kinesiska filmer ("Crouching tiger, hidden dragon") i bambuskogar och en förunderlig fiber att spinna. Den lär också vara ekologisk, antibakteriell och allmänt trevlig också! Till skillnad från bomull som inte är nån trevlig gröda att ha att göra med.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Så kul ,jag skrev också om bredband:) Kan inte leva utan det!

Eva i Halmstad sa...

Så skönt att se att de inte bara är jag som har problem med glocalnet.
Ha de så gott.
Eva.