24 februari, 2009

Barkvantarna är färdiga

Lagom till att vinterkylan kom tillbaka blev mina Barkvantar äntligen färdiga. Den andra vara färdigstickad för en dryg vecka sedan - men dååååååååå upptäckte jag att jag hade gjort ytmönstret helt fel - pust!
Det var bara att repa upp och göra om... nu är dom bägge i alla fall klara och är både varma och goa. Gillar verkligen den vridna resåren på mudden också - jag vet inte om den syns så bra- det är ju lite mörkt. Finnullen var verkligen varm det måste jag säga! Tack töser!



Perfekta med sådana här halvvantar när man går ut och in hela tiden, om ni förstår hur jag menar? - först går man ute och fryser - sen går man in och fyndar lite på bokrean.. och så går man ut en stund och så går man in och köper en rulle silvertråd på Yllo Tyll, ja ni förstår konceptet. Bra med halvvantar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! De ser riktigt mjuka och mysiga ut och mönstret var vackert :) Fint brunt garn.
Tack för att du lägger upp bilder så att de kan ses i "stort format" med, har försökt inspektera den vridna resåren och det hjälper när bilden är både högupplöst och bra fotad :)

ylva sa...

Fina dom blev!

Tina sa...

Jättefina! Och vilken härlig färg det var på ullen under all skit :)

The Willow Fairy sa...

Hej. Du har fått en utmaning av mig.

Anonym sa...

Åh, vad fina. Ser supermysiga ut. Även färgen ser jättefin ut.