26 februari, 2009

Utmaning....

Jag har blivit utmanad av The Willow Fairy; (Det var ju trevligt att möta dig där ute i rymden!)

Jag tänkte alltså avslöja 8 sanningar/vanor/ovanor om mig själv......tja det kan väl vara en utmaning så gott som någon. - även om jag aldrig kommer att vara en sån som vänder ut och i på mig så här på bloggen. Nej, lagom är bäst!

1. Jag älskar internet! Tänk vilka vänner jag har mött tack vare denna fantastiska "uppfinning"!
Annars hade jag väl suttit där fortfarande för mig själv och trott att det bara finns ett sätt att lägga upp maskor!

2. Jag gillar och skava runt i morgonrock till framåt eftermiddagen på helgen när jag är ledig, det blir så mycket gjort då på nått sätt. Jag menar faktiskt allvar! Jag har till och med planterat om blommor i nattlinne och morgonrock. Det är kanske dock inte att rekommendera för den ovane....;-D

3. Jag är händig - men inte bra på att laga mat.

4. Jag älskar Tiveden! - Den stora skogen som ligger mellan Vänerna och Vättern på gränsen mellan Götaland och Svealand. - och mest av allt älskar jag den här platsen; Tivedstorp.



5
. Jag borde säga nej lite oftare - fast jag har blivit bättre på det med åren. "Kan inte du..." är ingen bra start på en mening. Det ger mig lite gåshud, framför allt då det gäller olika uppdrag som man tycker att jag ska ta på mig.

6. Jag samlar maniskt på material- ull i kubikmeter, garn i kubikmeter, böcker i kubikmeter, pärlor i askar, läder i högar, växter till färgning i säckar osv osv....vilka möjligheter om andan skulle falla på! Jag vet inte om det är bra eller dåligt att vi har ett ganska så stort hus på landet....

7. Jag är kvicktänkt - ibland lite väl kvick för min omgivning - idéerna kommer ibland lite ostyrigt....

8. Jag tycker att det finns viktigare saker än jobbet i mitt liv - även om jag tycker om det. Med andra ord tänker jag fortsätta att försöka låta bli att lägga ner så mycket energi där.

- Hmmm undrar hur ni funderar nu - jasså det trodde jag inte, eller?

Hur som helst så kan det vara trevligt om någon av läsare tar upp utmaningen - i så fall kan ni väl meddela mig eller hur?

4 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Vad trevligt att höra att det finns i alla fall en människa till där ute som kavar runt i nattlinne större delen av lediga dagar. Så ska det vara annars är man inte ledig.

Tina sa...

Varför ska man gå ur sin pyjamas om man inte nu ska träffa "folk"? Vi brukar hasa runt i pyjamas en hel helg om vi inte måste sticka näsan utanför dörren. Så skönt!

ylva sa...

Min tonåring har "pyjamasdagar" dvs gå upp sent ät en macka och lägg dig framför TV:n hela dagen eller nå´t när det dags att sova igen är det bara att gå och lägga sig... jag ser mig själv .......

Åsa i Skuttunge sa...

ja att gå runt i sina "nattkläder" på dan drar fram olika sidor av oss människor......