02 januari, 2009

Vad ni inte fått se från 2008 - än!

  • Kameltehuvan - som ni känner sen gammalt, har förvandlats till en uggle dito. Den var tråkig att titta på förrut, men nu piggar den upp mig varje morgon (jag bytte garn i knapparna, tog bort den röda blomman mitt uppepå och gjorde en ny filtad näbb...)



  • Detta är den 4;e tehuvan jag gör, denna är julklappen till äldstasonen jag pratade om här. Spunnet av ganska grov ull (den sk ful-ullen Liisa!) Först entrådig ("Hav" som jag färgade i mikron) - men sedan tvinnad (för att den blev för tunn förståss) Mönstret är det vanliga modifierade "teacosyn".


  • Här är julklappen till kära mor - "korsordsmuddar" för en inbiten korsordslösare med ett kallt kök. Det är ett par muddar som startade som ett par "Hilda" från Stickas muddbok, men övergick i en halvvante i stället för uddspets...närmare beskrivning finns här (Ravelry länk)


  • Här är mina Digonalrib sockor som jag hållit på med hela året, nästan. Älskar garnet - Online 6ply Fantasy, framför allt färgen, som uppenbarligen inte går att få tag i längre...Nu är dom i alla fall klara, på årets skälvande slutminuter. En aning för stora skulle nog ha använt ett halvnummer mindre stickor...


  • Här är min, för er okända, shiborisjalen, i en rätt obeskrivlig grönfärg som jag ska prova "knyta in nötter tekniken" - det som Maria gjorde här. Den är längre än på bilden men inte klar än.

Inga kommentarer: