13 januari, 2009

Granvante på tjugonda´ Knut

Här kommer en bild på den första av mina barkmuddar, framför granen innan den kastades ut!
Den är stickad av Finnullen och egentligen mörkare än på bilden, ni får se en bättre bild när dom är klara. Det blev allstå inte vad jag hade tänkt (det var för tjockt) - utan blev i stället den här skapelsen. Mönstret på själva vanten (som ser ut som bark) är från "Beautiful knitting patterns" av Gisela Klöpper - bra bok!



Som motvikt mot denna äkta och jordnära kombination kommer här dagens inköp:
två härvor "Jazz" från YlloTyll (lovegarn på rea) - hmm men jag kommer nog att spinna nått av detta otvinnade supertjocka "garn"(?) - hur som helst lyckas jag inte ens hitta det på nätet/eller Ravelry så då talar det ju för att det egentligen inte ens finns...
Ser det inte ut som lakritskonfekt - vi får se hur jag ska spinna det?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga muddar! Jag bara måste sticka mig ett par.
Lakritshärvorna ser härliga ut, klart dom ska spinnas :-D

Anonym sa...

Åh, jättefina muddar!

Jag har spunnit Jazz, för länge sedan, då jag precis hade börjat spinna. Mitt "garn" är inte vackert, men som sagt så var det bland det första jag spann. Men det blir väldigt mjuk garn.

Lise-Lotte sa...

Din uggletehuva är ju alldeles underbar!!!

med nål och tråd sa...

Hej hej. Det är inte jag som är Petra. Hoppas att du hittar henne.

görel sa...

Det blev jättemjukt och fint, jag fick ju klappa på det igår! Det var kul att ses!