15 december, 2008

Ta raaaaaaa!


- nyfikna blev ni allt! - så här är den i färdigdraget skick.

Kommentar om noteringarna:
Notering 1 - längden i bak - borde ha lagt till någon centimeter till...
Notering 2 - bredden i ryggen - likaså där - någon centimeter till
Notering 3 - halsringning - blev perfekt!
Notering 4 - halskant - blev en liten trevlig valk.
Notering 5 - bra med ihopsydd manschett!
Notering 6 - den blev alldeles lagom halv lång som jag ville ha den.

Procesen: Långtråkig att göra, otymplig i famnen - lite för många ska man verkligen göra så
här??
Filtning- superenkel!
efterarbete - mycket dra och slit blev det.
Resultat: Jag är jätte nöjd - det var precis en sån jag ville ha!!!

6 kommentarer:

Tina sa...

Vad härligt med ett lyckat projekt! Om jag var du skulle jag tappat sugen 20 gånger om, eller inte vågat med alla de där ändringarna. Tur att du är modigare och envisare än jag :)
Ser fin ut - får kanske se den live någon gång?

Marika sa...

Snygg!
Hoppas vi får se den nästa måndag!

ylva sa...

Men vad fin!Det var väl värt allt slit ?

Sticklingen sa...

Snygg! Kul att du du blev så nöjd själv. Det tycker jag är svårast när jag stickar tröjor...

Anonym sa...

Du har så mycket roligt och inspirerande att läsa och titta på.
Ger dig därför en utmärkelse.

Lise-Lotte sa...

Vilket imponerande projekt! Och vad kul att den blev bra. Tycker den typen av tovning verkar väldigt svårt att lyckas med. Hur ska man lyckas få rätt storlek? Jag har en känsla av att det kan sluta hur som helst.