14 december, 2008

Äntligen klar - Naviakoftan


Minns ni när jag startade med denna kofta i "oversize" - som skulle tovas i maskinen...

Det har gått lite trögt måste jag säga.. den blev så stor så stor - och helt omöjlig att släpa med någonstans. Någonstans på mitten blev jag också tveksam om modellen skulle fungera -
Notering 1. - Den var för kort i ryggen (=bredden på stickningen). La på några centimeter
Notering 2. - Den var för smal över ryggen där la jag också på några centimeter
Notering 3 - Konstruktionen av halsringningen verkade så tvär och kantig, jag gjorde en ihoptagning över 10 varv.
Notering 4 - Skulle det verkligen inte vara någon kant runt halsen?- Det gjord jag i alla fall ett avigt och avmaskning från rätan.
Notering 5 - Skulle jag tycka om en öppen "manschett"? - svar nej - så den sydde jag ihop.
Notering 6 - hur vet man att en ärm är lagom lång...?




Det blev lite trixande och provande och omstickande också blev resultatet så här- jag må säga att jag var tveksam när jag slängde den i tvättpåsen i maskinen...

3 kommentarer:

Tina sa...

Den där vill man ju verkligen se en "efter"bild på. Förstår liksom att du är skeptisk.... :)

ylva sa...

Spännande att se hur det blir.....Sammanfattningsvis kan man väl säga att mönstret verkar lite svajigt eller vad man ska säga....

Marias garnhändelser sa...

Och hur gick det sen?