12 december, 2008

St Blaize


Svea spinnargille firar ullkammarnas skyddshelgon (S:t Blaize) med gillesträff
Jag har bokat den 1 februari klockan 10-16
Plats: Hemslöjdens lokal i centrala Uppsala.

Till gillesträffarna är alla spinnintresserade välkomna!
- det blir mycket spinnande för er som kommer dit.

Lämna en kommentar till detta inlägg och meddela om om du tänker komma!

"St Blaize is said to have miraculously commanded a child with a fish bone stuck in his throat to cough up the bone. Also patron of English wool combers, as he was suspended from a tree and his flesh torn with iron combs for his refusal to worship pagan Gods."
Han var biskop i Armenien på 200 talet. Har du ont i halsen så är han det helgon du ska vända dig till.

Hail to the day, whose kind auspicious rays
Deigned first to smile on famous Bishop Blaize!
To the great author of our combing trade,
This day's devoted, and due honour's paid.

Lines spoken at the septennial festival of St Blaize,
Bradford, England
(from a much longer poem)


18 kommentarer:

Marika sa...

Jag vill komma.

Tina sa...

Du är ju bäst! Jag kommer så klart, ser redan fram emot det!
Trevlig lucia också :)

Kiki sa...

JAA!! Jag kommer!

Anonym sa...

Jag vill väldigt gärna komma, men jag är en helt grön nybörjare... Går det bra?

Åsa sa...

Jag kommer!! Har redan köpt "Familjens kom-ihåg-kalender 2009" och jag ska genast skriva in att jag är borta den dagen.

ylva sa...

Vill också komma!

Anonym sa...

Hej! Jag kommer jättegärna! Jag ska höra med syrran om hon vill hänga med.
Petra i Pålsboda (norraste Björklinge)

Sticklingen sa...

Jag vill också komma!

Emmy sa...

Vad roligt! Jag vill också komma :)

Anonym sa...

Ja jag vill och hoppas att kroppen är med på noterna samt att någon tar hand om sonen. (Maken har redan tjingat helgen till curling..)
Kram Mia

Elisabeth sa...

Jag är en ganska ny spinnerska, men vill gärna hänga på.... Bor i Uppsala, så det blir ju inte så lång väg! :-)

Hannah sa...

Jag är också en ganska ny spinnerska, men det låter superkul! Jag kommer!

Anonym sa...

Hej igen!
Nu har jag pratat med syster min, hon hänger också med. Vad bör man ta med sig?

Åsa i Skuttunge sa...

Petra!
Kn du mejla mig på asa.olsenmyrsnabelagmailpunktcom så kammer du med på informationslistan!!

Anonym sa...

Kommer!!
Marie

maria sa...

Hej!
Vi tänkte komma tre spinnande tjejer, två från Enköping och en från Uppsala. Det ska bli jätteroligt!
hälsningar
Maria, Maria och Tess

maria sa...

Hej igen!
Jag undrar också över vad vi ska ta med oss...
Förutom sländor och ull förstås!

Maria i Enköping

Åsa i Skuttunge sa...

Till er som jag inte har mejladress till!!(Petra, Maria i Enköping (x3) och ev Marie(?)
Skicka ett meddelande till;
asa.olsenmyrsnabelagmailpunktcom
så kommer ni med på informationslistan - jag skickar ut mer info till alla i veckan när ni har hört av er!!!