24 november, 2007

Vad jag gjort den senaste månaden...

1. Silkykoftan, som jag börjad med för ett tag sedan, har fått två armar men av någon anledning sjönk intresset helt plötsligt ner på noll.
-Varför? Den har egentligen allt, mysigt garn, trevligt mönster och framför allt- Jag behöver den verkligen!

2. I stället har jag stickat ett par vantar (till mig själv!) i vriden resår och en sorts falsk tvåändsstickning. Dubbla och varma men lite konstiga - och det tog låång tid att sticka.
Det som ligger bredvid är en mössa i Fabel till en av sönerna - det ska bli en julklapp, men han läser inte mammas blogg....Den är stickad på tvären med korta varv (mönster från Yll oTyll)

3. Ett par muddar till en behövande vän till en av sönernas har det också blivit. Garnet är hemspunnet i en osalig blanding av färgad merino och finull hemfärgad i en svart färg (som torrfälde till att börja med. Kunde inte begripa varför jag blev så svart...) + en tunn grön ulltråd från Marias garn.
Mönstret är ursprungligen även detta från Yll och tyll- slätstickade som sys ihop vid tumhålet.

4. Det här är samlingens missfoster. Det skulle en gång bli en barntröja till min kollegas bedårande halvåring - men den blev inte bra!!
Nu har den i stället trasslat till sig ordentligt och är inte bra på något sätt! Barnet är snart ett år och jag borde riva upp eländet!!

Det jag spunnit får ni se en annan dag - i morgon ska jag till Stockholm på spinnargille!

Inga kommentarer: