06 november, 2007

Tidiga semesterplaner?


Insåg att Tina varit på kurs med Lena Köster, som uppenbarligen bor på en av mina absoluta favoritplatser på jorden, Tiveden.


Varför jag nu tycker det är så vackert kan man ju undra ;-), det har kanske att göra med att jag för 30 år sen (!!!) jobbade på Tivedstorp där mitt i skogen.
Har ni inte varit där är det väl värt ett besök! Det finns både vandrarhems rum och små lägenheter att hyra, handarbetsbod (IM´s), liten kyrka
(om man nu ska gifta sig av en händelse) och inte att förglömma en kaffestuga - där man nu även kan äta mat. Vad kan man mer begära?
Jo, jag glömde, det finns får också......


PS Sonen har tagit bilderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag börjar förstå varför man väljer att bo där, mitt ute i skogen i ett litet torp med kossorna och fåren och hönsen och väver och spinner hela dagarna.
Hur får man maken att gå med på dylik flytt? (Och hur försörjer man sig....)
Är du där, så tycker jag absolut du ska åka och hälsa på Lena, kika in i ateljen så att säga.

Eva i Halmstad sa...

Jag gillar Tiveden också var där på läger sommrarna 73 och 76 kommer ihåg de som härliga sommarar.
Ha de gott me dej, Eva.