03 november, 2007

Sollentuna fyndgran

Här i granen finns alla mina fynd från symässan i Sollentuna. Påpassligt nog började det ju (som vanligt är man nödd att säga) snöa i samband med helgen. Sån tur va´ hann vi var där i går - en representativ liten grupp från Uppmaskan. Vi ha annars i gott minne snöstormsfärder över småvägar runt Sigtuna.....
Hur som helst är det mest fiberfynd - två härvor grå BlueFace Leicester, en härva (som får sällskap av förra årets inköp) alpaca/silke/kamel och en mångfärgad merino/silke blandning - allt detta från Kartehuset. Sen blev det några stickor, lite mer kachmir/kidmohair (den jag gjorde Bainbridge halsduken av) och några 1000 m silketråd från Warp och Weft

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade att kartehuset hade BFL - kanske för att jag gick omvägar förbi för att inte göra av med pengar där :)
Du verkar ha gjort bra inköp iallafall, det ser fint ut i granen.

Åsa i Skuttunge sa...

Det var tack vare Marika jag såg det - hon köpte vit.....