18 november, 2007

Hur Rexenne kardar på sin kardmaskin

Här är det inte mycket tid över för bloggning inte - men emellan genusartiklarna smyger jag in en lite titta på några trevliga bloggar - se här tillexempel vilken instruktiv film Hantverk har hittat på you tube: hantverk: hur rexenne kardar på sin kardmaskin
Jag kanske i alla fall skulle önska mig en till födelsedagspresent??? Efter mitt misslyckade försök för några somrar sen - då jag hade ont i ryggen en vecka och ullen blev ganska kass, har jag varit ganska tveksam..men med lite bättre teknik kanske det kan vara nått?

1 kommentar:

textil sa...

Vilken ull man har, har säkert stor betydning också! Men jag kommer ihåg första gången för många år sedan då jag kardade på maskin - då var det jättetungt! Vet inte riktigt varför det inte är så längre?