07 oktober, 2007

Uppstånden

Jag förstår att ni undrar vad som hände med stackars Suss. För er alla ha jag ett glädjande besked. Hon är numera uppstånden till ett ihopstickat fram- och bakstycke i en Silkykofta, dvs en del Vanilla spice , en del Tangled Yoke Cardigan , kanter som på Cinnabar Pullover och så några delar fria fantasier.... Jag har i hunnit några centimeter på den ena ärmen oxå.

Det andra är "lyft hank lägg hank" mönstret jag skrev om här som jag inspirerats av Sotoko. Det är nu en sittdyna (stussplatt) eller vad den nu kan användas till. - men den ska nog få en gul kant (så man inte tappar bort den i skogen..)

Själv ska jag åka på konferens till Skåne (med jobbet) i veckan som kommer. Stickpackningen är redan gjord; sjalen till svärmor och en mini halsduk som både Liisa och Tina inspirerat mig till att göra - den blir ett grått bouclegarn, mjukt och gosigt.

Inga kommentarer: