19 juli, 2008

V - del 2

Under tiden jag funderar vad jag ska skriva på bokstaven X gör jag en fortsättning på V:

Vindsröjning;
Ni som har en vind vet vad jag talar om, ni som inte har nån får föreställa er. Det handlar om 20 års samlade saker "som är bra att ha" eller "som kan komma till användning". Dom har dock en tendens att fylla ut - i vårt fall fyra, snedvindar. Min mor påminnde mig i dag om att "ni hade det rätt tomt när ni flyttade in"... (två personer från en etta respektive tvåa) uppmuntande (??) I och för sig fyllde vi garaget i källaren och en av vindarna - men resten har vi burit hit bit för bit.....

Varför har jag till exempel sparat en (1) mönsterstickad strumpa i bomullsgarn? Den är faktiskt inte ens snygg...men jag kanske kan virka en väska av garnet i stället..?
Nu ska det i alla fall bli ordning på mitt garnförråd!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Åsa! Sitter här och filosoferar....varför tycker jag det verkar så mysigt med en vind med en massa saker? för jag kan höra en viss...mmm hur ska jag uttrycka mig...en viss förtrutenhet över att du måste ta ställning till alla sparade saker, att jag inte behöver göra det gör nog att jag bara tycker det är mysigt. Vi ses om någon dag !


/Ylva