23 juli, 2008

Luna moth

Det var väl ett spännande namn eller hur?
Det är i alla fall en nattsvärmare vad jag har förstått. Här är en bild på den vackra fjärilen;



Hur som helst är det också ett mönster på en sjal som jag har börjat sticka.
Garnvalet stod mellan dessa starka kandidater:


- men valet föll på det knallgröna garnet uppe till vänster som jag färgade här:
Det är bourettesilke som jag måste säga är strävt och lite motsträvigt att hålla på med men är helt oemotståndligt som färdig sjal. Framför allt glider den inte omkring!
Jag gjorde en sjal av det förra sommaren - och den är verkligen jätte praktisk!


Så här långt har jag kommit. - mönstret är inte så knepigt - men lite svårt att se var man är ibland...Likheten med fjärilen är ju slående!!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grönt är skönt och rogivande. Och en viss "passivitet" passar ju så här i semestertider.

Anonym sa...

Läckert grön! Har du spunnit det själv?
Kämpar själv med att lära mig hantera en slända....resultatet är än så länge pinsamt. hihi