19 maj, 2008

Den har anlänt del 1

Min kardmaskin en Strauch "Petite" Drum Carder (= födelsedagspresenten) har anlänt från Village Spinning and Weaving.
Utmärkt firma som jag rekommenderar varmt - Snabba mejlsvar - man kunde välja olika former av frakt, verkade ha full koll. Jag har följt paketet över nätet med fraktnummret jag fick.
Som flera verkar ha erfarenhet av tog det längst tid i tullen (jag fick mejla ner och tala om vad som fanns i paketet...) Hur som helst tog dom 800 kr för besväret.
Jag fick hämta den inne i Uppsala...men här står paketet äntligen på trappan!!



Lite annat smått och gott fanns också i paketet....som sagt trevlig firma....



Men där under allt wellpapp så låg den!!!!



Ivrigt kastade jag mig över den - middagen fick vänta....startade den inte alls knepiga ihopplockningen (det kostade inte mycket mer fören monterad = justerad) och här är den nästan klar!
-fortsättning följer i morgon! (Jag lovar att jag ska berätta om kursen också)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohhh man blir lite avundsjuk.... fin ser den ut att vara.Själv var jag och såg på alpakkor i helgen när det haglade och blåste som bäst........sviiiinkallt!!! Men nu har jag lite ull som ska testas så småningom.