09 april, 2009

Glad Påsk på er alla!

Här är en liten kyckling som jag tagit kort på med en lånad kamera. Mönstret är i grunden det som fanns på bladet från Symässan - men en kraftigt omarbetad version....



Min egen kamera har avsomnat hos kameradoktorn efter mycket tjat och besvär - tredje gången med samma fel trots att kameran bara var ett halvår tycket inte vi var ok, även om affären tycket att det nog skulle gå att reparera....:(
- så nu har vi beställt en ny lite kamera på en pålitlig webaffär!
Annars går stickandet vidare på draksvansen



- Kul stickning! Perfekt pendlarstickning när jag kom in i mönstret (när jag åker buss alltså - jag har ännu inte börjat sticka vid bilkörning...)
Annars har jag som sagt virkat amigurimis- kycklingen ovan och snart en "Megas" som påbörjats;



För en rapport hur det går med mitt spinnande kolla in denna länk till Svea Spinnargille...

1 kommentar:

Lise-Lotte sa...

Vilka inspirerande påskkycklingar du har virkat! Får lust att virka en jag också.