14 april, 2009

På utställning till Sigtuna

Jag har tillsammans med maken varit på utflykt till Sigtuna och Ivar Asplunds stickutställning.
Det var trevligt på alla sätt - Sigtuna solen lyste, Mälaren glittrade och de stickade alstren var vackrare i verkligheten än på bild! - och jag fick träffa Herr Asplund i verkligeheten inte bara på Ravelry.








Ivar kom på besök till Uppmaskans ovanligt livliga stickkaffé i går. Hoppas du inte blev avskräckt? - Du är så välkommen tillbaka när du har vägarna förbi!

PS Han har blivit med blogg....

2 kommentarer:

ylva sa...

Ja visst var det häftigt att han kom! Jag blev så paff att jag inte ens hälsade ordentligt.... Visst hade han på sig den där blågröna tröjan som är på din första bild ?

Asplund sa...

Hejsan - inte alls avskräckt, tvärtom! Kul att träffas "live" två dagar i rad efter all internetkontakt.

Synd bara att jag inte kunde stanna längre, och ännu mer synd att jag fick förhinder gången innan. Rena önskekafét! Ännu en anledning att flytta tillbaka till Uppsala.