11 augusti, 2008

Luna Moth del 3

Nu är jag inne på spurten...så här i OS tider måst man ju tänka på att komma i mål och här är det inte många tum kvar till målsnöret!
Här är en färdigstickad sjal - knappt nån tyngd att tala om men en massa maskor stickade. Trivsamt mönster att sticka måste jag säga, Uppifrån och ner är helt i min smak. Lagom omväxlande och en föredömligt smidig avslutning (= ett slutvarv och sedan maska av!)
Gillar också det svepande ormbunksliknande mönstret (det syns bättre på nästa bild).
Det här är innan blockning med min vajer och Biltemas hage...



Nedan uppspänd till en storlek av 170x80 cm.
Bra kombination av garn och mönster tycker jag nog. Det syns ganska bra så där i motsol.
Ni får se den lite mer draperad endera dan....



Nu ska jag övergå till min inofficiela långdistansstickning tröja....eller kanske ett par sprinter vantar....

2 kommentarer:

ylva sa...

Den ser härlig ut ! Jag ser att du blockar med vajer eller är det bomullsgarn ? Har ej provat detta ännu är det svårt ?

Åsa i Skuttunge sa...

Stålvajer som min man hittde i garaget...men det fungerar perfekt!!