30 augusti, 2008

Å

Åååååååååååååååååååååå
Denna underbara lilla bokstav som pryder mitt namn!
- som ställer till så mycket förtret om man befinner sig utanför Norden - (Asa är inte riktig vad jag heter...)

Vi är så få som heter Åsa att jag blir glatt överraskad varje gång man träffar nån, och kan inte låta bli att säga "Hej Åsa! "- lite oftare än man brukar när man möts....det verkar ju en aning barnsligt men det verkar drabba oss alla (eller hur Åsa??)

- och tänk en bokstav som är ett ord - Å- det där slingrande vattendraget.
så här kommer en bild på mig!
- är jag inte söt ;-)?



För övrigt går det framåt med tröjan och med torgvantarna. Rapport kommer efter helgen när äldste sonen är utflyttad till väst Sverige (puh!)

5 kommentarer:

Tina sa...

ÅÅÅåh, det är klart du är söt Åååååsa! :)

Hoppas flytten går bra för alla inblandade!

Eva i Halmstad sa...

Åsa ser ut att passa dej.
Din son flyttar väster ut i helgen , min flyttar söderut, till Lund.
Nu blir de tomt hemma hos oss.

Må så gott.
Eva.

ylva sa...

Det är mycket att stå i när man flyttar. Hoppas att allt går / gått bra. Vi kanske ses imorgon?

Marias garnhändelser sa...

åsåsöt:-)

Anonym sa...

Åsa, så fint namn. Och ett av de få förnamn som inte har någon omgjord namnvariant, typ Hans/Hasse.


En liten fråga: heter det Skutt-unge, Skuttun-ge eller Skut-tunge? :-)