06 september, 2008

Ny kofta på gång

Jag har börjat ett nytt koftprojekt - en "överstor" i Navia det färöiska garnet man kan köpa från Garnhärvan, som sedan ska tovas i maskinen.
Den ska bli nått sånt här:


Nu är det så att kvinnan på bilden är i storlek XS/S, och det är ju inte jag....så vi får väl se hur den ser ut i storlek L. Jag har redan gjort en del modifieringar.... Här ligger den i mitt knä på resan till Borås förra helgen.


PS om ni inte minns hur det var och flytta så var det så här det såg ut...efteråt....

4 kommentarer:

Marika sa...

Se, vad var det jag sa! Spalje!
Ja, jag ar fortfarande i London, sitter pa internetcafe och fordriver tiden en stund.

Marias garnhändelser sa...

Snygg modell!

ylva sa...

ska bli spännande att se hur det blir.

Sussry sa...

Intressant. Jag tror att den kommer bli bra.
Flytta, hm, urk.... Har fortfarande inte, efter 6 mån, fått ordning här.