22 september, 2007

Nyspunnet garn + sånt jag har liggande i en hög.



Jo jag har spunnit klar Lambiull, som jag beskrivit tidigare, (den var då i spolen på min spinnrock) och här. Det blev en härva på 97 gram. Det blev ganska tunnt också. Få se vad jag kan göra av det..??



Jag kommer i alla fall inte att göra en Icaros (från Interweave knits sommar 06) - den började jag med i somras med god fart med garnet som jag köpt av J, efter direkt import från Ukraina. (e bay..)
Det var inte kul - nu ligger den där vit och mjuk och tunn och TRÅKIG. Jag har sett att jag inte är ensam om detta problem - men det tar emot att repa upp den. Vi får se var det slutar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan lova att den roliga spetsen väger upp den mindre inspirerande vägen dit...absolut en morot...och sjalen blir ljuvlig!
Maria g

Åsa i Skuttunge sa...

-ja så brukar det ju vara - men jag är inte riktigt övertygad än...