19 september, 2007

Klart!

Ni minns kanske min "köstickning"- den har varit klar ganska länge men ljuset har inte varit rätt för fotografering.....Den var rätt lätt stickad - även om bouclégarnet från Dansk mohair var lite trassligt. Stickorna hade en tendens att fastna i all bouclé...Resultatet är i alla fall en rätt kompakt axelvärmare som jag håller ihop med en stor säkerhetsnål där fram!

Det här är ullen jag kardade ihop på helgens spinngille. ( färgad ull jag köpt på Ulva marknad och Lambiull). Jag har redan börjat spinna det "från pekfingret" - det blir ganska trevligt, än så länge - vi får se om jag kan göra det tunt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kunde inte låta bli att notera att din sjal och det du nyss har spunnit hade en fantastisk "matchning" det skulle kunna bli mössa , vantar eller pulsvärmare som hör till kanske?? ursnygga härliga färger !!

Marias garnhändelser sa...

Hmmm, har ju ett antal sådana härvor hemma som inte vet vad de vill bli när de blir stora...

Sussry sa...

Ser så härlig ut! Mysiga färger.