26 augusti, 2007

Vanttankar


-som ni ser börjar det bli lite ordning på datorn igen...
Jag har upptäckt att jag är utan fungerande vantar. Nu kan man ju undra hur det kommer sig att jag upptäckte det en dag när det var +25 grader C - men det var en utmärkt dag att tvätta ylle - som jag borde gjort i våras...hur som helst kom jag då på att det behövs ett par vantar.
Det borde vara nått mellanting mellan dessa på bilden. De vänstra är ett par vantar jag stickat åt äldste sonen -tumme i sidan och i vriden resår: vilken passform! De högra har jag köpt på en estnisk marknad. Dom var då sträva och lite ovänliga - men rätt snygga. Nu 15 år senare, trots att jag använt dom som arbetsvantar i trädgården, är dom helt intakta. Inte ett hål! Jag undrar vad det var för garn i dom egentligen?
Hur som helst borde jag komma på nån kombination- helst med en snygg tvåändstickningsbörjan....

Inga kommentarer: