30 augusti, 2007

Eftertanke...

På stickkaféet sist frågade A-K hur det gick med min kofta "Suss". Då var jag fortfarande vid gott mod och full av tillförsikt. Nu en knapp vecka senare har detta förbytts i svårmod....jag har stickat halva - alltså ena framsycket, halva bakstycket och en ärm - i ett stycke (ihopsatt med jätte fina hoptagningar mitt på ärmen) Den blir inte bra, för långa ärmar - för smal i ärmhålet, för kort och trång - och som son nummer två så riktigt påpekade, efter en lång tvekan..."den är väldigt randig...." Det är bara och repa upp eländet! - men jag lovar att föreviga den innan den blir till krulligt garn igen.

Detta är i stället nått roligt. Mitt "spinnfat" i stället för ett fruktfat har jag lagt en massa spinnprover i en korg så att jag riktigt kan njuta av dom när jag som nu behöver piggas upp...Jag får väl kasta mig över min sommaruppgift från Stockholmsspinnargille - att spinna något för ett speciellt ändamål. (egentligen borde det nog redan vara klart...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Just det! Sätt igång du bara, så du slipper skämmas på träffen! :)

Och vem vill ha frukt när man kan titta på vackert garn?