19 augusti, 2007

Present tider!


En till mig närstående E-K har haft trädgårds-födelsedagskalas lite i förskott. Vi lyckades (nästan) klara oss utan regn - och frös bara lite där vi satt runt brasorna. Trevligt hade vi med andra ord! Hur blev det då med presenten- jo en sån (som hon önskat sig) och en tehuva, eller teacosy som det kallas i landet i väster (se bilden) som hon inte hade en aning om att hon önskade sig - men den var i alla fall blå!!- också älskar hon ju te.... Grattis!!
PS Jag har tidigare gjort en i Åsa-färg som finns att beskåda här. Där finns också länken till mönstret.

3 kommentarer:

Marias garnhändelser sa...

Som veritabel tedrickare blir man ju alldeles varm:-). Jag har min tekanna på värmeljus hela kvällarna...kanske ett alternativ.

Anonym sa...

Vad fin den blev! Jag hoppas hon blev glad? Kanske ska ta och göra mig en iallafall. Det är ju bara att sätta sig och spinna lite garn...:)

Anonym sa...

tack för tipset! Mvh Anna