02 mars, 2008

Syfestival

Det här är vad jag kom hem med efter en utflykt till syfestivalen i Sollentuna:


  • Smygmaskvirkningsnål och brickor till brickvävning från Sätergläntan.
  • Virknål och strumpstickor från Stäkets hantverk
  • Mohai/silke blandning från Kartehuset (Likadant som jag köpte i höstas)+ en bit grön gasväv till nanofilt hade jag tänkt...
  • 100 g ljus brunt Opalgarn
  • 100 g Step i gräsfärg...(jag känner att jag är inne i en grön peridod) från Svalan på Åland
  • ett halvt kilo tvättad pälsull från Gotland - vem kan motstå det!?
  • och ett par dominostickor 2.5 - som jag äntligen hittade.
Jag orkade inte med ett årsmöte till så Sticka! fick klara sig utan mig. E och jag åkte in till Stockholms Stadsmuseum och stickade stillsamt med alla andra som var där på Stick ut!
Vink ;-) till Maria som också var där!

4 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Tänk att Stickut krockade med Syfestivalen - stod i montern ju.
Väldigt lite garn i år, men massor av qvilt och scrapbooking.

Marias garnhändelser sa...

Vinkar tillbaka och skickar en stor & varm digital kram!
Hur många 1:or och 0:or som helst;-)

Åsa sa...

Åhh, va härligt det ser ut! Grönt är skönt. Jag köpte bara med mig 200 gr pälsull. Men jag plockade å andra sidan på mig ett par påsar färgade lockar också :-)

Tina sa...

Brickband säger du? Åsa har pratat om det också, kanske något att göra tillsammans? Jag sysslade mycket med det förut, men nu har det hamnat lite i skymundan, vore kul att börja så smått igen.

Tycker det var ett välbalanserat och bra inköp från din sida i år!