28 mars, 2008

H

- som i hantverk.

"Ett hantverks förmål är inte bara form och funktion. Det är först och främst mänsklig tid som sparats undan den tomhet vårt liv rinner ut i.
Inför sitt verk kan människan säga: Detta är min tid, detta är jag. På annat sätt finns jag inte till för mig själv" Gammalt ordspråk

Detta har jag inramat på väggen i min spinnrocks hörna (jag har fått det av min svämor)

All denna "förspilda kvinno/och manskraft" som egentligen var en djup tillfredställeles av att kunna åstakomma något vackert och fungerande till sin vardag! All heder till Er generationer av män och kvinnor som hållit hantverket vid liv!!

4 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Bra ordspråk! Trevlig helg:)

Tina sa...

Väldigt trevligt ordspråk - så passande! Borde man egentligen brodera och sätta på väggen.

Ses snart! :)

Byian sa...

Fint tänkt. Tid är alltid relativt

Heldri sa...

Vilket härligt ordspråk. Jag håller med Tina det passar sig verkligen för att broderas!