12 januari, 2008

Mössrapport 2 + sanningen avslöjas



Det här är ett av mina mest tveksamma projekt - det är en mössa, i måste jag säga en rätt bra modell men den mer julgransmässiga kanten (vartannat varv med någon sorts julgranshärmande fransgarn) kanske inte blev så lyckad. Yngste sonen, vars omdöme jag faktiskt värdesätter högt, vägrade gå ut och gå med mig om jag hade den på (!!) Det har aldrig hänt förr- flickvännen såg om möjlig ännu mer tveksam ut.....
Hur som helst var jag väldigt nöjd med resårkanten (2r+2a) längst ner som jag stickade på efteråt och avmaskade med nål - det blev verkligen jätte bra! Mycket tack vare instruktionen i min julklappsbok Bonniers nya stickboken. Nej - den får nog bli en rejäl upprepning - grunden var ju rätt ok...



-också var det sanningen - ja ni vet alla tjusiga stickkorgar med projekt i en mycket ordnade former i små väskor eller påsar eller nått...Det är ju så här det ser ut! -(om man nu inte har katt eller små barn förståss )...en salig röra!!! Lätt nåbart från soffan när andan faller på. Underst ligger faktiskt också två stora stickböcker. Ja ni ser ju förståss att korgen också finns med på bilden....

1 kommentar:

Tina sa...

Hmm, jag håller nog på sonen i det här läget. Har alltid lite svårt för sådanadäringa konstgarner. Men om mössan är bra i övrigt är det ju lätt att ordna till, så du får umgås ofentligt med familjen i fortsättningen också!