30 juni, 2008

U

"Ute blåser sommarvind...
- jag har semester och regnet vräker ner. Men det är inte så tokigt. Det finns en hel del att göra här inne av nån anledning - sommaren ska nämligen gå i röjningens-tecken. Det börjar svämma över!!
Sönern driver med oss och själva hittar vi snart ingenting för det är svårt att ta sig fram på vindarna och i ladan.
- så i dag röjde jag en hylla i ladan och virkade en lång bit på min nya påse...(ingen bild än).
Nej om ni undrar har jag (såklart) inte avslutat den första än. Men jag har fått blodad tand och hittat en massa trevliga virkmönster när jag letade igenom en (tre år gammal!) hög med LAND tidningar...
Borde beställa en ny virknål från Stäket också- dom nya Clovervirknålarna är fantastiska!!

Tillägg - lyckades inte beställa på Stäket - hennes hemsida är verkligen svårfocerad ibland...men hittade denna lilla nätplats som också hade trevligheter att sälja, inklusive virknålar jag behövde. Kvick var hon också, hon skickade iväg paketet samma dag som jag beställde...

Inga kommentarer: