24 juni, 2008

Indoktrinering!!!

Titta nu har vi fått över en till på spinneriets slingrande väg! Sanslöst tallangfulla är dom också hela bunten av Upplandsspinnerskorna!! J och M och Y och ni andra som håller på!! Veckans mest imponerande var J´s strumpgarn i kedjetvinnad coridale, stickor 2½ typ!!! Vi får kanske se det på bloggen hennes så småningom...

Själv har jag tvättat ull igen....mer Alunda ull...denna gång efter tvättrecept från "Start Spinning" som jag investerat i för nån vecka sen. Perfekt bok - håller med Tina! Jag vet inte om det var någon större skillnad (jag använda ättika i näst sista sköljvattnet.)



-och spunnit en blandning av nått vitt får från Alunda och angora nånstans från en marknad..(Tack M!) Det blev ganska tjockt och varmt och inte alls speciellt mjukt.
Observera den nya Niddy-Noddyn från en internet affär nära mig..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ullen ser ut som ett sommarmoln! Har du spunnit av det ännu? Har inte jag , undrar hur det kommmer att bli.......

/Y.