22 juni, 2008

Vad gör jag under fotbolls EM?

Jo jag virkar. - Inspirerad av Y har jag kastat mig in i virkningens mysterium. Det kan tyckas vara en konstig sysselsättning, för eftersom jag är ovan måste jag koncentrera mig på det jag gör - och eftersom jag inte har nått mönster så blir det fel med mycket jämna intervall. Alltså har jag virkat om denna lilla påse cirka fyra gånger - det blir många matcher det! Den är virkad i fastmaskvirkning och kommer att bli en liten (även om den ser stor ut på bilden) "handväskpåse" när den är klar.



- å andra sidan har jag hunnit sitta där och "lyssnat" till ett antal mål och missade chanser, fantastiska slutminutrar (då jag inte virkade) och späk och elände, glädje tårar och besvikelsens hårda kramp. Ja det har hur som helst varit ett intressant EM. Mycket motvilligt, måste jag erkänna, fylldes jag av beundran för det fantastiskt kämpande Ryssland i går och som ni ser på färgerna på min påse kommer mitt hjärta att klappa för Spannien i kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin! Jag har gått och "fnulat" på att virka en fin påse /väska till mina små stickningar men har inte hittat några bra mönster. Såg ett häfte på mässan i våras men blev snål och köpte inte ångrar mig nu.......men det går väl fler tåg.....

/Ylva