29 april, 2009

På tur till Borås/Göteborg


Botaniska trädgården i Göteborg

Helgen tillbringades i Borås(besök)/Göteborg(konferens med jobbet) alltså inget spinnande för min del denna gång!
Där i väster var det varmt och vår, här i Uppsala var det +2 på morgonen när jag åkte 0ch + 18 när jag kom hem. Packningen blev ett problem kan jag säga....





Orsaken till besöket i Borås, äldste sonen i sitt blåarum...



I morgon är det Valborg här i Uppsala.
(Studenterna mfl började fira redan i dag med För-Valborg...det ni!?)

Hur som helst önskar jag er alla en skön Helg, med Upplands landskapsblomma Kungsängsliljan:

1 kommentar:

Malin sa...

Syrran som bor i gbg var på besök här i uppsala en sväng i fredags och hon sade "ni ligger två veckor efter med våren" och det stämmer nog. Men varmt det har minsann vi också haft senaste veckan :)

...och btw så firas det (av vissa iaf..)numera kvalborg i Uppsala på dagen innan Valborg så det där med för-Valborg är inget de endast gör i götet.

/Malin som spenderade valborgsdagen med att fnissa åt alla hets-picknickande människor och själv gick runt och glodde i lugn och ro och fikade på café med goda vänner istället för att släpa på picknickkorg i trängseln.