19 april, 2009

Lakritskonfekt del?



Här någonstans började mitt experiment med två härvor Jazz på REA hos YlloTyll.
- men det var ju nästan som tops som man spinner av så varför inte prova - sagt och gjort.
Hur det gick till kan du läsa här: på Svea spinnargilles blogg.
Efter det såg det ut såhär:



Vad gör man då av det 50 gram tjock merino (cirka 35 m om jag inte missminner mig...) i en mystiskt blandning av färger?
Det blev det här;

En mycket praktisk lapp till min man; att ha och sitta på när man behöver nått varmt om baken, eller att lägga på nacken när man behöver bli varm, rulla ihop och luta huvudet emot när man sitter eller kanske som svankstöd..med andra ord en mycket praktiskt lapp om man nu ska travestera Iors uttalande om en burk...

Den blev oliksidig med en ribbad och en mer tätsida:
Rätan: en kantmaska (vriden och lyft i avigt) *en rät, en lyft avigt med garnet bakom* upprepa sluta med en rät kantmaska.
Avigan; en kantmaska (vriden och lyft i avigt) * en lyft avigt med garnet framför, en rät* upprepa sluta med en rät kantmaska. Då blir det så här:

Avigan:


Rätan:

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Syveränt, jag funderade just på vad jag skulle göra av mina lång draw försök och jag funderade på en filtad sittdyna, men detta var väldigt snyggt, jag tror jag ska prova.