16 januari, 2012

Summering 2011

Det vara det där med sammanfattningen av året:

- det blev mycket upprepat under året...undrar om det är en mognadssak? Koftan Sudret har varit i minst tre versioner, vantar har stickats om, sjalar har bytt skepnad och några halvbra stickningar har gått till stickhimlen. Nöjd är ordet för året - annars kan det va´!

Det har däremot inte blivit så mycket eftertänksamt spinnande- utan mer "bruksspinning" - jag behöver garn...! Sista veckan tog jag dock fart och spann som bara den av förgarnet jag köpte på Östergötlandsullspinneri i höstas.

Annars var årets stickhändelse Stickstämman i Skåne. Även om det regnade som tusan mellan varven var vi glad och lärde oss massor...och så fick jag träffa min goda vän Lena igen. Väger upp allt regn i Skåne!

  • och Årets slöjd - blir förstås "Lövet" med spinntema som jag tillverkade till utställningen i sommar på Liljevalch

Av förväntningarna inför det förra året blev det ju inte så mycket så jag tror vi hoppar den kategorin i år...

Inga kommentarer: