27 januari, 2011

Tväran



Detta är Heléne Wallins helt utmärkta mönster med en Sjal på tvären. (Sticka´s hemsida)
En gammal härva Bergå Ullvi NM 3.5 (entrådigt färg 173) som jag fått av Liisa (hon har glömt det...) var det perfekta garnet. Jag vägde upp härvan i två delar och satte i gång. Som tidigare hamnade jag 1.5 dm från slutet på sjalen och garnet var slut. Desperat spinning av BFL som fanns i ullkorgen blev räddningen. (Ni kan se färgskiftningen på den vänstra av snibbarna.)
Hur som helst är den en perfekt vardagssjal! Jag har haft den varenda dag sen den blev klar!

4 kommentarer:

Heléne sa...

:-D

Liisa sa...

Jaha, det är det jag (och Arne Anka) brukar säga - det man inte själv minns är det alltid någon annan jäkel som kommer ihåg.

Den här gången var det i varje fall något positivt!!

Anonym sa...

Snygg, den ide'n tänker jag stjäla/ Britt-Inger

Blenda sa...

Jättefin - jag blev inspirerad att göra en själv! :-)

/Blenda