01 augusti, 2010

Bättre trådlös än rådlös....

Här stickar jag helt lugnt på den utmärkta sjalen Pimpellise (mönstret här)
Där står det uttryckligen VÄG garnet så att du vet när du är på mitten..(eller hur Liisa?) Jag gjorde det - och vad hände....
Här tog garnet slut! - jag är helt uppenbart inte klar!



- men en klar fördel med ett hemspunnet garn - som man har fiber kvar av...



Man spinner lite nytt!!
- och varför gå omvägen runt härvning och annat tjafs...sticka direkt från spolen!



Lite för tjockt blev det nyspunna men vad gör det!!!!

5 kommentarer:

Sussry sa...

Tur att det gick att spinna nytt garn.
Riktigt smart att sticka direkt från spinnrocken.

ylva sa...

Du är en fiffig kvinna du !

Liisa sa...

hm, när jag vägde den andra gången fick jag mycket över... Men det är tur att du har resurser! Ser fint ut!

Tina sa...

Haha, helt rätt, sticka direkt från spinnrocken! Fast stickningne blir kanske inte så portabel då :)

Handspunnet är ju bara så bäst!

Anonym sa...

Ett är då säkert, du står aldrig rådlös :-) Kul att benen till vävstolen funkar.
Tack för senast och ha det bra!
/Mia