14 januari, 2010

Vad gör jag nu?



Detta är vad jag spann senast: ovan; tunn (trodde jag...) entrådig "Skuttunge BFL från Tina - förvandlades till rena lovikka garnet när jag kedjetvinnade det (WPI 8 - 70g och ett antal m...)
Nedan: tvåtrådigt garn av mörkbrun Corridale och färgad BFL från samma langare...(WPI 11, 50g, 141 m)



Lite redoing: en gammal början på en poncho blir en rätstickad trekanssjal - direkt!
egenhändigt entrådigt svampfärgatgarn.



Äntligen stickade jag om handtaget till min tovade väska "Sophie" (från avsomnade magknits - blev efter tovning i maskinen för kort - men efter ett slit och ett drag funkade det...



efter att ha gjort klart min "Sun Ray sjal" - blockad och fin insåg jag att den inte var tillräckligt stor för den som den var ämnad för - upprepning och en stunds avvaktan på lust igen väntas...



Oxå har jag gjort en diskduk till yngsta sonen:
Mycket praktisk produkt att ha när diskstället är fullt..han har inte heller nån diskmaskin...



Inga kommentarer: