02 maj, 2009

Sittlapp 2

Här är min alldeles egna sittlapp med Gotlandsmotiv, från boken "Gotländska stickmönster" (bild här och fakta här - dom håller sig framme på Stadsbiblioteket i Stockholm =) )

Grundmönstret är i dubbelstickning, en modifiering av Liisas från Stickas hemsida.
Jag använde stickor 8 och Lovikka jag hittade i mitt lager+ Loopy från Novita (det är det mörkgrå).



Eftersom det är dubbelstickat så finns det ju en baksida, eller framsida hur man nu vill ha det!
Det var lite knepigt att räkna mönster när man ena gången gjorde det från höger och den andra från vänster...Nöjdhet; klart en 5:a på en skala!

5 kommentarer:

Liisa sa...

Najs! Nytt o gammalt på samma gång, lixom.

The Willow Fairy sa...

Häftigt att kunna sticka så det blir både baksida och framsida, eller två framsidor Det vill jag lära mig.

Tina sa...

Wow! Det blev snyggt! En sån skulle man göra, lovikagarn tror jag att jag har lite hemma, och sittlappar är ju alltid användbara.
Supersnyggt och inspirerande!

Åsa i Skuttunge sa...

Roligt att ni gillade den! Tack Liisa för mönstret!

ylva sa...

vad snygg den blev!