24 januari, 2009

Baby på väg...

Mina kära arbetskamrater överger mig en efter en och går hem med sina stora magar med små nyingar på gång!

Här är början av en tröja efter babydropsmönstret som jag såg på Ravelry häromdagen. Den ska egentligen stickas i Fabel, men det blev i stället ett nystan från lagret OpalCotton (nått jag fått i ett byte från Marika om jag inte missminner mig...)
- hur som helst var det en perfekt färg; blå-rosa-grå-grön..den är ju könsneutral och bra! Det ser ju lite skumt ut men jag tror att det blir riktigt bra!



- också försöker jag komma på hur man gjorde "lyft-hank" som jag använde här. Min anteckningar är mycket bristfälliga- hjälp emottages tacksamt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! vet inte om det är det är det här sticksättet du är ute efter. Men du kan ju alltid se efter på den här sidan.
http://web.comhem.se/~u98400668/knepoknap.html
Det finns en beskrivning av lyft hank, sticka hank ganska långt ner på sidan under beskrivningen till den röda halsduken Josefina.
Önskar dig ett trevligt slut på helgen och en ännu trevligare ny vecka.

Marika sa...

Jag har gett dig en utmärkelse på min blogg (som man absolut inte måste göra nåt med!)