05 november, 2008

Kammningskurs

Till helgen bär det av på ullkammningskurs någonstans mellan Knivsta och Märsta.
Jag måste säga att jag har varit lite tveksam till själva idén att använda redskapen på bilden nedan (OBS man ska ha två stycken!!) Framför allt när man på den amerikanska hemsidan kommenterade att man borde ta en stelkrampsspruta först innan man startade......



Hur som helst Tina övertygade mig och nu känns det bara bra - upplägget är att man ska lära sig mer om ull, tesning och andra intressanta ullberednings tekniker också så det blir säkert jätte trevligt! Tänk er två hela dagar med näsan i ull!! - och man ska ta med sig spinnrocken!
Kammarna på bilden är förresten från Magdalena o Rikard som tillverkar dom. (Dom bor i Västergötland) Här är information om dom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte alls avundsjuk på er kommande helgaktivitet. Inte alls. Ens lite. För vad är väl en bal på slottet . . .

Tina sa...

Tjoho! Snart smäller det! Och visst är det tur att du har ändrat dig :)
Ska bli super att ses - kommer du med bil eller vill du att jag hämtar upp dig vid pendeltåget?

KRam!

Sussry sa...

Men usch, den ser ju så läskig ut....
Trevlig helg!