15 februari, 2008

Filminspiration och färgning

Här är vad jag såg i förra helgen:




- en rätt otrolig film, The house of the flying daggers.

men det ni skulle titta mest på var den gröna färgen. Den är helt fantastiskt, - grön.
Jag tycker nu att det är en mycket trevlig färg, grön alltså, så i lördags blev det en härva bourettsilke som färgades i en riktigt "film-grön" färg. (Zeniths blandning av gul och en gnutta blått)
Det intressanta är att det röda garnet i mitten också fick sig sina slängar av färgsleven, det är det som är den bruna skiftningen...

3 kommentarer:

Kiki sa...

Oh! Så underbara färger! Nu blev jag sugen på att färga lite sockgarn i nåt grönmelerat..

Åsa sa...

Fantastiska färger, jag blir sååå sugen på att färga. Har anmält mig till kursen du tipsade om :-D
Ses på lördag.

Anonym sa...

Verkligen vackra färger! härlig gröm *mums*
jag vill osså färgaaa!!!