05 juli, 2009

Värmen har lagt sig och snart är det semester!


-och vad händer i övrigt - jo för några veckor sedan gjorde jag om locket på min hampväska (gjord av hampa alltså..) den blev mycket bättre och var med mig till Assisi.



- påbörjat en ny väska för sommarbruk, Lite mer färgglad! Lite överblivet bomullsgarn glatt humör och här är vi drygt halvvägs.



ochså har jag gjort flädersaft...

I övrigt har vi varit på utflykt till Örsundsbro - "Vicke Vire" hantverkskollektiv(har ingen hemsida..) och Alsta trädgårdar. Trevligt trevligt! -mest förvånande inköpet var att maken investerade i en "Albertus Pictor" filt gjord av Kerstin Landström.

Så snygg!! Jag som tillbringat en hel del tid i Vänge kyrka insåg att jag kände igen de snirkliga mönstret och bården...Hon har även skrivit en bok om den berömde jubilerande kyrkomålaren.

3 kommentarer:

ylva sa...

Vilken filt! Jättefin, visst är Alstaträdgårdar en liten pärla!

Liisa sa...

Håller med, helsnygg filt!
Och glad väska

Elisabeth sa...

Fantastisk fin filt, påminner lite om runor i färgen... Och våaskorna med var jättefina. Det ligger något åt dig på min blogg...