09 juli, 2009

Nu blev det alldeles för mycket regn...


Det är förunderligt att det inte kan vara lagom nån gång... nu blev det alldeles för mycket regn på en gång! 45 mm är långt över vad jag behöver.
Axelremmen på min nya väska var också alldeles lagom i cirka 5 minuter sen töjde det ut sig - så nu får jag göra om igen! :-(

Jag har i alla fall semester och eldar i kakelugnen..och tesar ull jag köpte av Tina i våras. - och lyssnar på en bok jag lånat på biblioteket- en verkligt fantastisk institution, biblioteket - (och det säjer jag inte bara för att bibliotikarier är ett så trevligt släkte ;-))

3 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Lyssneböcker är bäst. Bra att du påminde mig, måste stoppa ner en till vår lilla bilfärd imorgon. Och jag håller med, varför kan det aldrig vara lagom. Nu är det visserligen lagom tätt mellan dropparna, men eftersom det var alldeles för tätt mellan dem tidigare idag och i natt och natten innan dess, så tycker jag nog att det räcker nu.

Anna sa...

Har du funderat på att fodra axelremmen med ett tyg för att förhindra töjning?

Åsa i Skuttunge sa...

jag virkade om den i stället och nu håller den formen!